AKTUALNOŚCI
Białostockie Planty w minioną sobotę (18.06.2016) na kilka godzin zmieniły się w wielki plac gry. Planszówki pokryły specjalnie rozstawione stoły, a na asfalcie można było przeprowadzić rozgrywkę na formacie XXL: w szachy, warcaby, twistera, a także ułożyć mega puzzle.
„Giełda Wymiany Gier i Puzzli” to jedno z wydarzeń organizowanych przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego w ramach całorocznej kampanii „Postawmy na Młodych”. Poprzez Kampanię Fundacja zwraca lokalnym elitom uwagę na problem exodusu młodzieży z naszego regionu. Natomiast wśród samych młodych ludzi PFRR pobudza kreatywność i przedsiębiorczość. Obie zalety rozwijał sobotni event.
Na giełdzie panowała przedsiębiorczość – pasjonaci gier i puzzli mogli się nimi wymieniać. Kto chciał natomiast wykazać się strategicznym myśleniem i kreatywnością, grał w wielkie i małe planszówki.
Impreza miała swój kluczowy, uroczysty moment. Na scenie nagrodziliśmy laureatów dwóch plastycznych konkursów prowadzonych w ramach kampanii „Postawmy na Młodych”. W kategorii klas 1-3 (temat: „Wspólna praca się opłaca”) wygrała Joanna Kraszewska z klasy 2c z SP nr 47 w Białymstoku. Wśród uczniów klas 4-6 (temat: „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”) zwyciężyła Agnieszka Giegiel z klasy 6c z SP nr 50 w Białymstoku. W sumie nagrodzono i wyróżniono 28 autorów prac. Laureatom na scenie towarzyszyły nieodzowne jaja – maskotki kampanii.
Głównymi nagrodami były cenne zestawy klocków lego, ale Fundacja na tym nie poprzestanie. Dwa inne konkursy trwają do 31. sierpnia. Fotograficzny pod tytułem „Sukces w moim obiektywie” skierowany jest do gimnazjalistów, a uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mogą nakręcić spot reklamowy „Produkt z mojej okolicy”. Do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody – markowe kamery, smartwatche i słuchawki bezprzewodowe.
Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego Andrzej Parafiniuk: Postawiliśmy sobie pytanie, jak będzie wyglądał nasz region za 20 lat? Odpowiedź jest prosta – zdecyduje o tym nasza obecna młodzież i dzieci. Chcemy by byli jak najmądrzejsi, jak najlepiej rozwinięci. Czynimy to na różne sposoby i kierujemy działania to różnych grup wiekowych, od kilkulatków do studentów, by każdą z tych grup zaktywizować. Dziś rozstrzygnęliśmy konkursy skierowane do najmłodszych. Konkursy rysunkowe, ale o tematyce, która ma związek z przedsiębiorczym myśleniem.